Haridusblogi

Alushariduse õppejõud ja tudengid tutvusid Stockholmi Eesti lasteaiaga

25.11.2016 15:52:28

Alushariduse õppekava üliõpilastel oli sel semestril esimest korda võimalik sooritada pedagoogilist praktikat Stockholmi Eesti lasteaias. Selleks, et arendada rahvusvahelist praktikalasteaedade võrgustikku, arutada välispraktika korraldust ja reflekteerida üliõpilaste kogemust, käisid alushariduse õppejõud Aino Ugaste, Silvi Suur, Kerstin Kööp ja Tiia Õun 10.-12. novembril külas Stockholmi Eesti lasteaial.

Lasteaias toimunud seminaril osalesid nii lasteaia pedagoogid kui ka praktikal viibinud üliõpilased. Arutelude tulemusena selgus, et kõik osapooled peavad praktikalasteaedade võrgustiku loomist vajalikuks ning praktikantide osalemist oluliseks toeks eesti keele ja kultuuri hoidmisel teistes riikides. Rahvusvahelise praktika kogemus aitab praktikantidel mõista paremini ka mitmekultuurilise hariduse konteksti ning rakendada vastavat kogemust ka Eestis. Oluline on seda kogemust ka teiste üliõpilastega jagada. Järgmiste sammudena võetakse ette praktikamaterjalide täiendamine ning võrgustiku arendamine koostöös Helsingi Anni lasteaiaga, kus toimub samuti eestikeelene õpe.

Välispraktika korraldamist toetab Rahvuskaaslaste programm ja praktika võimalus on loodud Eesti Instituudi, haridus- ja teadusministeeriumi ning TLÜ haridusteaduste instituudi koostöös.

Tegevust toetati Projekti “TLÜ TEE ehk Tallinna Ülikool kui targa eluviisi eestvedaja”  (nr 2014-2020.4.01.16-0033) tegevus A13 raames.

Autor: Tiia Õun, HARI eelkoolipedagoogika dotsent

Stockholmi lasteaedStockholmi Eesti lasteaed

 

  •  

    Kümme küsimust külalisteadlasele

    Haridusblogi

    Käesoleva aasta märtsist kuni maini külastas Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituuti Denis Francesconi, kes oli lahkelt nõus jagama oma muljeid ülikoolist, Eestist ja enda tegemistest.

    Loe edasi
  •  

    Miks koolirõõm?

    Haridusblogi

    Me kõik arvame, et õppimisega võiksid kaasneda head emotsioonid. Palju räägitakse koolirõõmu olulisusest ja sellest, et Eestis on seda justkui vähevõitu. Nii PISA, PIAAC kui ka teised rahvusvahelised haridusvõrdlused näitavad, et Eesti kool ja õpetajad on valdavalt nn „teadmiste otseülekande“ traditsiooni kandjad, uuenduslikke õpetamispraktikaid rakendatakse vähe.

    Loe edasi
  •  

    Haridusteaduste instituut tervitab rahvusvahelise õppekava üliõpilasi

    Haridusblogi

    Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudis alustasid 1. septembril Erasmus Mundus Joint Masters Degree Adult Education for Social Change (IMAESC) rahvusvahelise õppekava üliõpilased oma õpingute kolmandat semestrit. Õpingutega alustati Glasgow´ ülikoolis sügisel 2016, kevadsemestri õpe toimus Malta ülikoolis. Neljandal semestril valivad magistrandid vastavalt oma uurimistöö vajadustele kolme ülikooli seast ühe, kus kirjutatakse magistritöö.

    Loe edasi