Digiblogi

Creative Classroom Erasmus+ projekt (2015-2016) 

05.06.2016 11:33:00

Rahvusvahelise Erasmus + projekti „Creative Classroom“ eesmärgiks oli Eesti üldhariduskoolide aineõpetajatele tutvustada digivahendeid kaasavaid uuenduslikke aktiivõppemeetodeid. Projekt toetas “Elukesva õppe stateegiat 2020” eelkõige kahes punktis: muutunud õpikäsitlus ja digipööre elukestvas õppes.

Projekti käigus õppis 20 Eesti koolide õpetajat Digididaktika kursuse neljas töötoas koostama innovaatilisi digitoega õpistsenaariume. Kursuse rõhuasetus oli digitehnoloogiate kombineerimisel traditsiooniliste õpitehnoloogiatega ja aktiivõppe meetoditega. Kursusel tutvustati õpetajatele trialoogilise õppimise olemust ja õpiti looma õpistsenaariume pööratud klassiruumi, uurimusliku, projektipõhise-, ülesandepõhise õppe jaoks ning loodi rühmatööna ka õpimängu stsenaariume. Kõik need toetavad õppimise käsitlust Eesti riiklikus õppekavas ja on rakendatavad kõikides kooliastmetes, toetades digipädevuste saavutamist aineõppe kaudu.  Kodutööna valmisid innovaatilised õpistsenaariumid, mida õpetajad jagavad LePlanner.net keskkonnas.

Kuidas teha innovaatilist digitoega õpistsenaariumi?

Rahvusvahelises Erasmus + projektis “Creative Classroom” töötati koostöös projekti meeskonda kuuluvate rahvusvaheliste ekspertidega ja kaasates projektis osalevaid Eesti õpetajaid välja innovaatiliste digitoega õpistsenaariumite loomise põhimõtted ja näited.

Innovaatilise õpistsenaariumi loomise aluseks on trialoogiline õpidisain, mis seab keskmesse teadmusloome, mis võimaldab erinevate õppeainete lõimimist ja läbivate teemade käsitlemist ning üldpädevuste arendamist ja teadmuse (teadmiste, oskuste, hoiakute ja praktika) kujundamist õpikogukonnas arendades ühisteadmist. Trialoogilise õpidisainiga loodud õpistsenaariumidfvõimaldavad õppijal kogeda teadmuse pideva edasiarendamise protsessi samme ja sellega kaasnevat loome- ja eduelamust ning innustavad õppima. Seega toetavad trialoogilist õpikäsitlust järgivad innovaatilised digitoega õpistsenaariumid õppija sisemise motivatsiooni arengut ja võimaldavad õpeainete lõimimist teemade (õpiobjektide) ümber.

Innovaatiliste digitoega õpistsenaariumite näidetega saab tutvuda LePlanner.net jagamiskeskkonnas.

Tekstide autor: Kai Pata

  •  

    Disainmõtlemisest kõrghariduses – DesignIT

    Digiblogi

    Algas Erasmus + projekt “Disainimõtlemine kõrghariduses, et edendada inimesekeskset innovatsiooni äris ja ühiskonnas – DesignIT”

    Loe edasi
  •  

    TLÜ teadlaste neurokoreograafia eksperiment õnnestus

    Digiblogi

    14. septembril toimus Brüsselis Eesti esimese Euroopa Liidu Nõukogu eesistumise ja Eesti Vabariigi 100. aastapäeva üritustega seoses lavastuse „Demultiplexia“ esietendus, milles kohtusid tehnoloogia, neuroteadus ja kunstid.

    Loe edasi
  •  

    LabHack #2 – mobiilirakenduste disainimine

    Digiblogi

    LabHack on tasuta töötubade sari, kus tarkvaraarenduse-, interaktsioonidisaini-, mängustamise- ja robootikaeksperdid tutvustavad enda igapäevaseid töid ja projekte ning kus läbi praktiliste tegevuste saab omandada teadmisi ja oskuseid, mida need eksperdid oma igapäevatöös kasutavad.

    Loe edasi