Digiblogi

Creative Classroom Erasmus+ projekt (2015-2016) 

05.06.2016 11:33:00

Rahvusvahelise Erasmus + projekti „Creative Classroom“ eesmärgiks oli Eesti üldhariduskoolide aineõpetajatele tutvustada digivahendeid kaasavaid uuenduslikke aktiivõppemeetodeid. Projekt toetas “Elukesva õppe stateegiat 2020” eelkõige kahes punktis: muutunud õpikäsitlus ja digipööre elukestvas õppes.

Projekti käigus õppis 20 Eesti koolide õpetajat Digididaktika kursuse neljas töötoas koostama innovaatilisi digitoega õpistsenaariume. Kursuse rõhuasetus oli digitehnoloogiate kombineerimisel traditsiooniliste õpitehnoloogiatega ja aktiivõppe meetoditega. Kursusel tutvustati õpetajatele trialoogilise õppimise olemust ja õpiti looma õpistsenaariume pööratud klassiruumi, uurimusliku, projektipõhise-, ülesandepõhise õppe jaoks ning loodi rühmatööna ka õpimängu stsenaariume. Kõik need toetavad õppimise käsitlust Eesti riiklikus õppekavas ja on rakendatavad kõikides kooliastmetes, toetades digipädevuste saavutamist aineõppe kaudu.  Kodutööna valmisid innovaatilised õpistsenaariumid, mida õpetajad jagavad LePlanner.net keskkonnas.

Kuidas teha innovaatilist digitoega õpistsenaariumi?

Rahvusvahelises Erasmus + projektis “Creative Classroom” töötati koostöös projekti meeskonda kuuluvate rahvusvaheliste ekspertidega ja kaasates projektis osalevaid Eesti õpetajaid välja innovaatiliste digitoega õpistsenaariumite loomise põhimõtted ja näited.

Innovaatilise õpistsenaariumi loomise aluseks on trialoogiline õpidisain, mis seab keskmesse teadmusloome, mis võimaldab erinevate õppeainete lõimimist ja läbivate teemade käsitlemist ning üldpädevuste arendamist ja teadmuse (teadmiste, oskuste, hoiakute ja praktika) kujundamist õpikogukonnas arendades ühisteadmist. Trialoogilise õpidisainiga loodud õpistsenaariumidfvõimaldavad õppijal kogeda teadmuse pideva edasiarendamise protsessi samme ja sellega kaasnevat loome- ja eduelamust ning innustavad õppima. Seega toetavad trialoogilist õpikäsitlust järgivad innovaatilised digitoega õpistsenaariumid õppija sisemise motivatsiooni arengut ja võimaldavad õpeainete lõimimist teemade (õpiobjektide) ümber.

Innovaatiliste digitoega õpistsenaariumite näidetega saab tutvuda LePlanner.net jagamiskeskkonnas.

Tekstide autor: Kai Pata

  •  

    TLÜ vilistlane Kalev Pihl

    Digiblogi

    Mida Sa ülikoolis õppisid ja millal lõpetasid?

    Õppisin matemaatika/informaatika õpetajaks ja lõpetasin 1999. aastal. Magistrikraadi sain matemaatikas 2002. aastal.

    Loe edasi
  •  

    Tallinnas doktoriks saanud afgaanid lähevad looma Lähis-Ida e-imet

    Digiblogi

    Tänu Eestist saadud teadmistele loodi Kabulis IT magistriprogramm. Afgaanid loodavad Eesti eeskujul tuua räsitud riiki modernseid e-valitsemise lahendusi.

    Loe edasi
  •  

    IT lahenduse väljatöötamine ei pea olema jalgratta leiutamine

    Digiblogi

    Äsja Tallinna Ülikoolis doktoritöö kaitsnud digitehnoloogiate instituudi värske doktor Ilja Šmorgun töötas uurimistöö käigus välja disainimustrite kogumi, mis dokumenteerib rakenduste disainimise valdkonnas esinenud oskusteabe.

    Loe edasi