Humanitaarblogi

ELU projekt uuris loodust Shakespeare’i teostes

01.02.2018 12:46:13

Väga edukalt lõppes humanitaarteaduste instituudi ELU projekt “Roheline Shakespeare”, mis tõi kokku 20 tudengit neljalt õppekavalt (kultuuriteadus, Euroopa nüüdiskeeled ja kultuurid, kirjandus-, visuaalkultuuri ja filmiteooria, haridustehnoloogia) ja viiest riigist: Eesti, Iraan, Itaalia, Jaapan ja Türgi. Projekti eesmärgiks oli uurida loodust ja loodusnähtusi ning neid puudutavat sõnavara Shakespeare’i teostes erinevate nurkade alt, luues seoseid kultuuri ja teaduse, mineviku ja tänapäeva vahel. Juhendajateks olid dotsent Julia Tofantšuk ja professor Suliko Liiv.

elu-foto4Shakespeare elas ajal, mil teadmised loodusest, taimedest ja loodusnähtustest olid rahvatarkusest teaduseks muutumas. Tema teostes on loodusel oluline roll: mets ei ole ainult vabaduse ja armastuse metafoor, vaid üsna füüsiline paik, kus kasvavad Inglismaa kliimavöötmele iseloomulikud puud ja taimed ning ka ilm muutub sellele regioonile iseloomulikul moel. Sellisele teaduslikule lähenemisviisile tuleb tema näidendites appi keel. Shakespeare leiutas kokku ligi 1700 uut sõna, mille hulgas on ka lillede ja taimede nimed: nt sõna carnation (nelk) on tema leiutatud. Projekti käigus uurisid üliõpilased nende taimede elu ka väljaspoolt teksti – metsas, koduaias ja Botaanikaaias, kunstis, fotograafias ja kokakunstis ning samuti erinevates kultuurides (eesti, hispaania, itaalia, jaapani, türgi ja vene kultuuris ja looduses).

Projekti tulemusena valmis kolm erinevat ajaveebi tulemuste tutvustamiseks, levitamiseks ja laiema arutelu tekitamiseks.

Blogidega saab tutvuda siin:
https://www.instagram.com/aroseofanyothername/

https://greenspeare.tumblr.com/

http://greenshakespeareg3.blogspot.com.ee/2017/

22835406_1865851503440003_1528139688_nÜliõpilased jäid ELU kogemusega väga rahul. Projekt täiendas nende teadmisi Shakespeare’i loomingust, avades selle erinevaid tahke ning arendades selliseid oskusi ja pädevusi nagu fotograafia, videote loomine, akadeemiline kirjutamine, digipädevused, ajaveebi loomine, aga samas ka joonistamine ja kokkamine. Üliõpilased on välja toonud ka projektijuhtimise-, grupitöö- ja ajaplaneerimise oskuste arendamist ning rahvusvahelises meeskonnas töötamise kogemust.

Väljavõtteid üliõpilaste tagasisidest:

“I joined the project because I’ve always been fascinated of literature and Shakespeare is one of the best in that department. Also I’m interested how some words have come to be, so the project was a perfect match. For my expectations I can list learning more about group work and how to manage it.”

“It suited my personality and skills well, because I believe that I am rather good at writing, which was the main activity I had to do to complete all of these tasks. I became better at teamwork, time management, doing research and using creativity.”

“…basic Photoshop skills and I also learned how to make proper Instagram posts with text. Working in international team was a great environment to develop English speaking skills as well.”

“I was very happy with the result, because we also managed to use our practical skills (cooking, photography, video-making).”

“Finding the Japanese literature was most challenging because Shakespeare was from Europe, so he named many European plants which could be dangerous for the Japanese domestic plants, and quite unfamiliar with even Japanese in modern society. … fortunately, the plants that I selected were even in my hometown, which is much warmer than Estonia, so I managed to get some real photographs of the plants with my mother’s help.”

“I am happy that I could put my writing skills to use, practice the skills of academic writing and drawing.”

“I acquired Teamwork Skills (Responsibility, Punctuality, Schedule Making, and Attendance), Oral Presentation Skills, and Communication Skills, Individual Skills (Cooking, Photography, and Making Video Clips).”

“It was a huge help to learn how to work in a group.”

Teksti autorid: Julia Tofantšuk, Suliko Liiv

  •  

    Luule Epner, eelkõige õpetaja

    Humanitaarblogi

    “Ma ise pean õpetamist ja üliõpilastööde juhendamist ehk kõige olulisemaks,” väidab 40-aastase kogemusega õppejõud. “Üksnes teadusliku töö tegijana ma end ette ei kujuta.”

    Loe edasi
  •  

    Daniele Monticelli kolm küsimustekobarat

    Humanitaarblogi

    “Käesoleva aastatuhande alguses sain lõplikult aru, et minu tulevik on akadeemilises valdkonnas, et soovin olla õppejõud ja teadlane,” nendib riikliku teenetemärki pälvinud professor Daniele Monticelli.

    Loe edasi
  •  

    Kriitiline mõtlemine on ülikoolis hädavajalik

    Humanitaarblogi

    Kriitilise mõtlemise kursus on Tallinna ülikoolis kohustuslik. Üliõpilaste teadmisi kontrollib filosoofia külalislektor Oliver Laas kiirkorras testidega, sest ainet annab ta üksi ja igal semestril registreerub kursusele mitusada üliõpilast.

    Loe edasi