Haridusblogi

TLÜ andragoogika valdkond tähistab sel aastal 30. juubelit

14.11.2016 16:34:48

Sel aastal tähistab Tallinna ülikooli andragoogika valdkond oma 30. juubelit. 1986. aastal avatud andragoogika ja juhtimistöö kateedrist on tänaseks välja kasvanud andragoogika ja hariduse juhtimise erialad, mis on ainsad omataolised õppekavad Eestis.

Juubeliaasta tähendusteks on kohtumised, uued uksed ja avatud rajad, mis püüavad kokku tuua endiseid ja praeguseid üliõpilasi, õppejõude ning koostööpartnereid. Näiteks toimus selleaastase täiskasvanud õppija nädala raames üle Eesti – nii Tallinnas, Narvas kui ka mitmes paigus Lääne-Virumaal – huvitavad arutelusid ja koosviibimisi, kus andragoogika vilistlased kutsusid endaga kohtuma kõiki huvilisi. „Kohtumised annavad võimaluse jagada, kogeda, inspireerida, laiendada koostöövõrgustikke ja tugevdada kogukonda,“ selgitas andragoogika professor Larissa Jõgi, miks just kohtumised vilistlastega juubeliaastat iseloomustama peaksid. „Meie vilistlased on meie vägi, oleme ülikoolis nende üle väga uhked,“ lisas ta.

Oktoobri lõpus toimus Telliskivi Loomelinnakus ka pidulik juubeliüritus, kuhu kogunesid andragoogika valdkonna endised ja praegused üliõpilased, õppejõud ning mitmed koostööpartnerid, teiste seas ka haridus- ja teadusministeerium, Eesti Sisekoolituse Arendamise Liit ning Eesti Täiskasvanud Koolitajate Assotsiatsioon. Meeleolukas sündmus kandis tähendust „Õige aeg õppida = õige aeg katsetada!“ ning saatis kõik osalejad üheskoos uusi radu avastama. Töötubasid viisid teiste seas läbi Noorteagentuuri ning SA Archimedese esindajad ning räppar Genka ehk Henry Kõrvits.

Autor: Marit Sukk, HARI turundus- ja kommunikatsioonispetsialist

 

  •  

    Kümme küsimust külalisteadlasele

    Haridusblogi

    Käesoleva aasta märtsist kuni maini külastas Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituuti Denis Francesconi, kes oli lahkelt nõus jagama oma muljeid ülikoolist, Eestist ja enda tegemistest.

    Loe edasi
  •  

    Miks koolirõõm?

    Haridusblogi

    Me kõik arvame, et õppimisega võiksid kaasneda head emotsioonid. Palju räägitakse koolirõõmu olulisusest ja sellest, et Eestis on seda justkui vähevõitu. Nii PISA, PIAAC kui ka teised rahvusvahelised haridusvõrdlused näitavad, et Eesti kool ja õpetajad on valdavalt nn „teadmiste otseülekande“ traditsiooni kandjad, uuenduslikke õpetamispraktikaid rakendatakse vähe.

    Loe edasi
  •  

    Haridusteaduste instituut tervitab rahvusvahelise õppekava üliõpilasi

    Haridusblogi

    Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudis alustasid 1. septembril Erasmus Mundus Joint Masters Degree Adult Education for Social Change (IMAESC) rahvusvahelise õppekava üliõpilased oma õpingute kolmandat semestrit. Õpingutega alustati Glasgow´ ülikoolis sügisel 2016, kevadsemestri õpe toimus Malta ülikoolis. Neljandal semestril valivad magistrandid vastavalt oma uurimistöö vajadustele kolme ülikooli seast ühe, kus kirjutatakse magistritöö.

    Loe edasi