Digiblogi

TLÜ vilistlane Kalev Pihl

09.05.2018 15:58:10

Mida Sa ülikoolis õppisid ja millal lõpetasid?

Õppisin matemaatika/informaatika õpetajaks ja lõpetasin 1999. aastal. Magistrikraadi sain matemaatikas 2002. aastal.

Milliseid seniseid töid ja tegemisi pead elus kõige tähtsamaks?

Elu on nii hästi läinud, et ma ainult oluliste asjadega olengi tegelenud – vähemalt enda arust. Isegi kui ma ülikooli ajal turvamehe tööd tegin, siis uskusin, et see on väga tähtis – ja ikka veel usun, et nii oligi. Ma olen viimastel aastatel mingi toreda tasakaalu oma tegemistesse leidnud, kus on põnevad töised väljakutsed, töö kõrvalt huvitavad hobid ning absoluutselt tore pere ja sõbrad. Kui aga küsida tähtsuse järjekorda, siis ütleks, et pere ja sõbrad võiksid olla püsivamad, kui hobid ja töö – neid viimaseid võib ikka vahetada, kui selleks õige aeg on.

Millise tulemuseni soovid oma praeguses töös jõuda?

Ettevõttel ja kogu meeskonnal on ambitsiooni ning meil on mõtteid tegevusteks rohkem, kui keegi kunagi ära teha suudab. Hetkel mõtlen nii, et tahaksin olemas olla siis ja seal, kus vaja. Juhina ei ole olemas ühte asja, mida teha vaja, kui seatud eesmärkide poole minek on sujuv, siis saab mõelda uute väljakutsete suunas. Ilmselt mulle see uute väljakutsete peale mõtlemine sobikski väga hästi – tore oleks, kui mind ainult filosofeerimiseks vaja oleks.

Kuidas on ülikoolis omandatud teadmised ja oskused aidanud eesmärke saavutada?

Mina õppisin õpetajaks. See oli siiras soov ülikooli tulles ja kindlasti ülikool selle soovi minus säilitas. See mida õpetajakoolitus annab koostööks meeskondadega on raske ülehinnata – õpetajana pead suutma oma ideed müüa, tähelepanu võitma, inimese arenguvõimet hindama, koostööd toetama ja palju muud. Sisuliselt kõik see, mida Noored Kooli projekt praegu reklaamib. Loodusteaduste mõistes on see humanitaarvaldkond täiesti teisest maailmast ning tugevalt laiendab arusaamist maailmast. Tallinna Ülikool on hea laiapõhjalise ettevalmistuse pakkuja olnud minu jaoks.

Miks valisid omal ajal just selle eriala/erialad?

Kindlasti seetõttu, et mul juhtusid olema suurepärased õpetajad ja sisimas tahtsin olla nende moodi. Reaalained tulid mul aga kergemini välja ja seetõttu inimlik laiskus käskis tegeleda asjaga, mis mulle liiga palju peavalu ei valmista. Õpetajaks saamise mõte mulle aga päriselt ka meeldis – mäletan, et eriti selge kinnituse andis sellele õpetajate päev 12. klassis, mil sai õpetaja ametit katsetada.

Mis õpingutest kõige sagedamini meenub?

Tegelikult meenub kõik see, mis toimus õpingute kõrval. Meil oli väga tore tudengielu – juhtusid olema suurepärased vanemad kolleegid, kes juurutasid lahedad tudengitraditsioonid, mida siis pidime hiljem ise edasi vedama. Tänaseni neist vist küll ükski välja ei vedanud, kuid mitmeks aastaks lusti siiski sai loodud!

Mulle meeldis alati ka õppejõudude lähenemist aine edastamisele hinnata. Kõige fenomenaalsem siiski vist oli meie ajal Lembit Andreseni kuvand ja mõju tudengitele – ta oli müstiline enne seda, kui tema aine saabus ja jäi selliseks ka peale seda, kui loengud kuulatud ja eksam talle antud.

Mida soovitad neile, kes hakkavad ülikooli astuma ja valivad endale sobivat eriala?

Arendage seda, milles te olete tugev ja nii saate milleski ehk väga heaks – ärge püüelge keskpärase poole. Kui teil on mitu tugevat külge siis koostage endale plaan, milles neid kõiki saaks kasutada. Tehke selline valik, mille puhul teile tundub, et sellest teekonnast loobumine oleks kindlasti vale – ehk tahtke seda eriala sügavalt tunda isegi siis, kui see peaks teile raske olema.

Vastuvõtt Tallinna Ülikooli tasemeõppesse kestab 23. juunist 4. juulini! Leia endale sobiv eriala.

  •  

    Tallinnas doktoriks saanud afgaanid lähevad looma Lähis-Ida e-imet

    Digiblogi

    Tänu Eestist saadud teadmistele loodi Kabulis IT magistriprogramm. Afgaanid loodavad Eesti eeskujul tuua räsitud riiki modernseid e-valitsemise lahendusi.

    Loe edasi
  •  

    IT lahenduse väljatöötamine ei pea olema jalgratta leiutamine

    Digiblogi

    Äsja Tallinna Ülikoolis doktoritöö kaitsnud digitehnoloogiate instituudi värske doktor Ilja Šmorgun töötas uurimistöö käigus välja disainimustrite kogumi, mis dokumenteerib rakenduste disainimise valdkonnas esinenud oskusteabe.

    Loe edasi
  •  

    Üliõpilased puutuvad info üleküllusega kokku, aga tihti ei näe selles probleemi

    Digiblogi

    Viimasel kümnendil on palju räägitud info üleküllusest, mille on kaasa toonud infoühiskonnale omased tohutud andmehulgad ning nende säilitamist, töötlemist ja kasutamist tõhustavad info- ja kommunikatsioonivahendid. Tallinna Ülikooli infoteaduse professori Sirje Virkuse, TLÜ Akadeemilise Raamatukogu peareferendi Sigrid Mandre ja Elise Palsi uuringust nähtus, et tudengid puutuvad tihti informatsiooni üleküllusega kokku, kuid umbes pooltele uuritutest see ei ole olnud probleem.

    Loe edasi