Filmi- ja meediablogi

BFM Corridal (Toulouse, Prantsusmaa)

03.04.2017 21:40:26

03.04.2017
La Corrida Audiovisuelle 2017 on festival, kus näidatakse tudengite audiovisuaalseid töid arengus, esimestest katsetustest lõputöödeni. Festivali seltskond on uhke, esindatud on kuus kooli. Toulousi omale lisaks Ecole Nationale Louis Lumiere Prantsusmaalt, Lodzi Filmikool, FAMU Tšehhist ja Taani Filmikool. Nende seas ka BFM. BFMi esindasid Ulrike Brett Uukivi, Tormi Toropi, Rebeka Rummeli ja Tõnis Pilli filmid. Tõnis oli kohal tudengeid esindamas, samuti BFM juht Katrin Saks ja legendaarne filmiõppejõud Peeter Simm olid kohal, “andsid aru” ja kogesid sooja vastuvõttu ning kinnitasid, et väga õpetlik on näha oma asju teises kontekstis.

Küsisime ka Tõnis Pilli reisimuljeid.

Kuidas tundusid teiste filmikoolide tudengite tööd?

Üldmulje oli väga hea, kava oli kokku hästi kokku pandud. Seansid olid hommikust õhtuni ja huvitavat vaatamist jätkus. Sõpruskoolid, kes olid kohale tulnud, tõid kaasa väga tugevad tööd. Tšehhist FAMU koolist jäi mulje, et neil on väga sarnased õppemeetodid. Nende töödest on tunda, et pooldatakse psühholoogilist realismi. Tavalised lood tavalistest inimestest, justnagu midagi ei toimu, aga samas väga kaasahaaravad tööd. Väga värskendav oli vaadata.

Mida rääkisid teiste koolide tudengid?

Teiste tudengitega rääkides sain aru, et ei ole ideaalset kooli. Õppemeetodid erinevad üsna palju. Kui võrrelda l’ESAVi, kes oli ka võõrustajaks, ning BFMi kooli, siis filmikunsti erialal on meil nii, et kohe alguses spetsialiseerume ja mida aeg edasi seda vähem on kindlaid ette antud reegleid meie tudengitöödele. Võõrustaja koolis erialalist spetsialiseerumist kohe ei toimu, kõik saavad täita just neid rolle, mis neile meeldivad. Alles viimasel aastal valitakse meelepärased erialad. Töödes oli tunda, et see lähenemine võib tekitada mõningaid probleeme, näiteks kui pole kuskilt võtta tudengit, kes sooviks helindamisega sügavamalt tegeleda. BFM tundub pigem sarnane FAMU kooliga, kus on väga selged
harjutused ja kindel spetsialiseerumine, ka tudengiprojektide rahastamine on sarnane.

Kuidas BFMi filmid vastu võeti?

Minu jaoks üllatavalt hästi. Tagasisidet ei pidanud küsima minema, sest tuldi ise rääkima, neile meeldis ja kiideti tehnilise poole tugevust. Kohe tunti huvi kuidas BFMi Erasmusega õppima tulla. Samuti tunti huvi, kas BFMil on oma Vimeo ja kuidas pääseda ligi ka teistele meie töödele. Olles käinud seal ja saanud võimaluse näha eri koolide filme ja kuulnud palju erinevat tagasisidet, annab see julgust juurde. On näha, et tehakse väga julgeid asju ja see innustab ka mind piire katsetama.

BFM blogi

  •  

    PÖFF Shortsi Arvamustikas: “Technical Break”

    Filmi- ja meediablogi

    Ukraina filmikunst pole just mind siiani köitnud ega eriliselt silmagi paistnud. Ent riik, mille on osaliselt okupeerinud Suur Punane Vend, suudab siiski loominguliselt mingit standardit hoida. Kinolinale jõudis šokk, vaatajal on šokk – paneb pead hoidma pööritusest.

    Loe edasi
  •  

    PÖFFi Arvamustikas: “Summer Children”

    Filmi- ja meediablogi

    Islandi rõhuv lummus debüütfilmis “Suve lapsed”

    Tallinnas, 21. PÖFFi debüütfilmide võistlusprogrammis linastus Islandi-Norra film “Suve lapsed” (“Sumarbörn”). Filmi režissöör ja stsenarist Gudrun Ragnarsdottir on Reykjavikist pärit stsenarist-lavastaja, kes on karastunud lühi-ja dokumentaalfilmitegijana, töötanud teles ja reklaaminduses ning õpetanud Islandil lastele filmikunsti. Tema debüütfilm ootas tervelt kümnendi valmimist, kuid maagilise ja unenäolisena on nüüd viimaks vaatajate ette jõudnud.

    Loe edasi
  •  

    PÖFF Shortsi Arvamustikas: “Love”

    Filmi- ja meediablogi

    Režissöör Réka Bucsi filmist “Love”.

    Kuigi dimensioonidevaheline kaabeltelevisioon eksisteerib esialgu veel ainult Rick and Morty multifilmides, siis tekib Armastust vaadates tunne, justkui vaataks mõnda loodusfilmi teisest dimensioonist pärit planeedist.

    Loe edasi