Filmi- ja meediablogi

BFM Corridal (Toulouse, Prantsusmaa)

03.04.2017 21:40:26

03.04.2017
La Corrida Audiovisuelle 2017 on festival, kus näidatakse tudengite audiovisuaalseid töid arengus, esimestest katsetustest lõputöödeni. Festivali seltskond on uhke, esindatud on kuus kooli. Toulousi omale lisaks Ecole Nationale Louis Lumiere Prantsusmaalt, Lodzi Filmikool, FAMU Tšehhist ja Taani Filmikool. Nende seas ka BFM. BFMi esindasid Ulrike Brett Uukivi, Tormi Toropi, Rebeka Rummeli ja Tõnis Pilli filmid. Tõnis oli kohal tudengeid esindamas, samuti BFM juht Katrin Saks ja legendaarne filmiõppejõud Peeter Simm olid kohal, “andsid aru” ja kogesid sooja vastuvõttu ning kinnitasid, et väga õpetlik on näha oma asju teises kontekstis.

Küsisime ka Tõnis Pilli reisimuljeid.

Kuidas tundusid teiste filmikoolide tudengite tööd?

Üldmulje oli väga hea, kava oli kokku hästi kokku pandud. Seansid olid hommikust õhtuni ja huvitavat vaatamist jätkus. Sõpruskoolid, kes olid kohale tulnud, tõid kaasa väga tugevad tööd. Tšehhist FAMU koolist jäi mulje, et neil on väga sarnased õppemeetodid. Nende töödest on tunda, et pooldatakse psühholoogilist realismi. Tavalised lood tavalistest inimestest, justnagu midagi ei toimu, aga samas väga kaasahaaravad tööd. Väga värskendav oli vaadata.

Mida rääkisid teiste koolide tudengid?

Teiste tudengitega rääkides sain aru, et ei ole ideaalset kooli. Õppemeetodid erinevad üsna palju. Kui võrrelda l’ESAVi, kes oli ka võõrustajaks, ning BFMi kooli, siis filmikunsti erialal on meil nii, et kohe alguses spetsialiseerume ja mida aeg edasi seda vähem on kindlaid ette antud reegleid meie tudengitöödele. Võõrustaja koolis erialalist spetsialiseerumist kohe ei toimu, kõik saavad täita just neid rolle, mis neile meeldivad. Alles viimasel aastal valitakse meelepärased erialad. Töödes oli tunda, et see lähenemine võib tekitada mõningaid probleeme, näiteks kui pole kuskilt võtta tudengit, kes sooviks helindamisega sügavamalt tegeleda. BFM tundub pigem sarnane FAMU kooliga, kus on väga selged
harjutused ja kindel spetsialiseerumine, ka tudengiprojektide rahastamine on sarnane.

Kuidas BFMi filmid vastu võeti?

Minu jaoks üllatavalt hästi. Tagasisidet ei pidanud küsima minema, sest tuldi ise rääkima, neile meeldis ja kiideti tehnilise poole tugevust. Kohe tunti huvi kuidas BFMi Erasmusega õppima tulla. Samuti tunti huvi, kas BFMil on oma Vimeo ja kuidas pääseda ligi ka teistele meie töödele. Olles käinud seal ja saanud võimaluse näha eri koolide filme ja kuulnud palju erinevat tagasisidet, annab see julgust juurde. On näha, et tehakse väga julgeid asju ja see innustab ka mind piire katsetama.

BFM blogi

  •  

    Arvamustikad: “Ready Player One”

    Filmi- ja meediablogi

    Kui ma istusin oma kohale kinosaalis ja panin pähe filmi alguse puhul 3D prillid, meenutasin logode jälgimise ajal kõike head, mida eelnevalt olin kuulnud raamatust, mille põhjal põhineb ka Stephen Spielbergi uus seiklusfilm “Ready Player One”, ja mõtisklesin, et ehk tuleb peale kinoelamust läbi hüpata raamatupoest ning endalegi see hankida.

    Loe edasi
  •  

    Muuseumi direktor koolipingis

    Filmi- ja meediablogi

    Eesti Teatri- ja Muusikamuuseumi direktor Tanel Veeremaa käib teist aastat BFMis kommunikatsiooni õppimas. Miks on muuseumi direktorile kommunikatsiooniõpet vaja?

    Loe edasi
  •  

    Kommunikatsioonijuhtimise erinevad tahud

    Filmi- ja meediablogi

    Olen Anastassia Zabrodskaja, PhD, Tallinna Ülikooli Balti filmi, meedia, kunstide ja kommunikatsiooni instituudi kommunikatsioonijuhtimise õppekava juht. Kui mul paluti kirjutada Tallinna Ülikooli blogisse kommunikatsioonijuhtimise õppekavast, siis otsustasin ülesandele läheneda natuke teistmoodi: mitte õppejõu seisukohalt ülalt allapoole vaadates, vaid hoopis läbi meie praeguste tudengite vaatevinkli altpoolt ülespoole vaadates.

    Loe edasi